7 κακές πρακτικές συμβουλευτικών υπηρεσιών σε Προγράμματα ΕΣΠΑ

7 κακές πρακτικές συμβουλευτικών υπηρεσιών σε Προγράμματα ΕΣΠΑ

 

1) Προκαταβολή χρημάτων για προγράμματα που δεν έχουν προκηρυχθεί. Ενημερωνόμαστε από επίσημες πηγές, όπως το antagonistikotita.gr ή espa.gr, εφόσον δεν έχουμε κτίσει σχέση εμπιστοσύνης με τον σύμβουλο επιχειρήσεων.

2) Βιομηχανοποίηση της διαδικασίας, τόσο κατά την υποβολή , όσο και κατά την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου. Μεγάλες εταιρίες, με μοναδικό στόχο το κέρδος, αναλαμβάνουν την υλοποίηση μεγάλου αριθμού έργων, μη μπορώντας έτσι να στοχεύσουν στην ιδιαιτερότητα κάθε επιχείρησης, και κατ’ επέκταση υποβάλλοντας επενδυτικά σχέδια που δεν είναι προς όφελος των ίδιων των επιχειρήσεων.

3) Η ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα δεν θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός, αλλά πρέπει να αποτελεί μια βασική αλλά όχι αποσπασματική διαδικασία ανάπτυξης της επιχείρησης και έτσι θα πρέπει να λειτουργεί και να παρουσιάζεται.

4) Υποστήριξη μόνο κατά τις περιόδους που υπάρχει συγκεκριμένη δράση. Η διαδικασία ένταξης σε επιχορηγούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ, απαιτεί έγκαιρη προετοιμασία σε όλα τα στάδια, οργάνωση και συνεχή παρακολούθηση. Σε πολλές περιπτώσεις, η επέμβαση γίνεται την ώρα που εμφανίζεται ανάγκη, όμως η σωστή και συνεχής καθοδήγηση και παρακολούθηση, γλιτώνει από πολλά προβλήματα. Δεν πρέπει να εμφανιστεί το εμπόδιο για να κληθούμε να το επιλύσουμε. Σίγουρα θα παρουσιαστούν και τέτοια, όμως η πρόληψη, η ενημέρωση, η σωστή παρακολούθηση και η γνώση ελαχιστοποιεί τα προβλήματα.

5) Υποσχέσεις για σίγουρη ένταξη σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Μια πρακτική, που προσφέρει ενδεχομένως άμεσο κέρδος, όμως δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα και σε βάθος χρόνου θα αποβεί μοιραίο για τον σύμβουλο και δυστυχώς για επαγγελματίες που έχουν συνεργαστεί μαζί του. Πλέον η διάρθρωση και οργάνωση των επιδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ, μέσα από συγκεκριμένες δράσεις της Εθνικής Στρατηγικής κατά της Απάτης στις Διαρθρωτικές Δράσεις, που περιλαμβάνει ενέργειες για τον συντονισμό όλων των αρμόδιων Εθνικών Αρχών για τη διαχείριση και τον έλεγχο των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, την προώθηση της διαφάνειας και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα για την πρόληψη και την καταπολέμηση της απάτης, καθώς και το νέο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του ΕΣΠΑ 2014-2020 που ενσωματώνει συγκεκριμένα μέτρα και διαδικασίες για την ανίχνευση και την αντιμετώπιση της διαφθοράς. Έτσι, σίγουρη επιτυχία με τις πατροπαράδοτες μεθόδους των “γνωριμιών” δε μπορεί να υποσχεθεί και να επιτευχθεί.

6) Υπόσχεση οτι ο εκάστοτε επιχειρηματίας, δεν θα χρειαστεί να ασχοληθεί καθόλου με την όλη διαδικασία της υποβολής επιχειρηματικού σχεδίου και της υλοποίησης του. Σενάριο το οποίο είναι καταδικασμένο να αποτύχει και όποιος το υποστηρίζει, δεν μπορεί να παρά να έχει άγνοια των πραγμάτων. Σύμφωνα με το νέο μοτίβο, πάνω στο οποίο είναι στημένο το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά και από το προηγούμενο, οι απαιτήσεις είναι πολλές. Απαιτείται γνώση, στόχευση και πλάνο, για να μπορέσει μια επιχείρηση να ενταχθεί και να ωφεληθεί. Αποσπασματικές και απομονωμένες ενέργειες, χωρίς στόχευση στις απαιτήσεις και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης δεν έχουν τύχη.

7) Αποσπασματική επαφή με την ενδιαφερόμενη επιχείρηση. Ακόμα και σε περίπτωση ένταξης επιχείρησης σε αναπτυξιακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, η απλή παράδοση αρχείων για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί το επιχειρηματικό σχέδιο, δεν είναι μια πρακτική που βοηθάει. Το σημαντικό είναι να παραδοθούν οι σωστές πληροφορίες και αυτές να γίνουν εργαλεία στα χέρια κάθε υποψήφιου επενδυτή.